Előszó

2012. június 19., kedd

Puffancs, azaz a klasszikus hamburgerzsömle.


Manapság nagyon kevés helyen lehet kapni, az igazi puffancsból készült hamburgert, pedig a Magyar ember leginkább ezt szereti. Az egyik sütis tanfolyamon készítettem el a vendégeknek, és nagyon tetszett nekik.




Recept
10 db-hoz

680 g liszt
68 g porcukor
68 g vaj
68 g tojás sárgája (kb. 3 nagyobb tojásé)
40 g élesztő
8 g só
330 ml langyos tej

Az összetevőket gyúrjuk össze, majd 20 percig pihentessük. Ezután gyúrjuk át a tésztát és újabb 20 percig pihentessük. Osszuk 10 egyenlő részre a tésztát és formázzunk zsemléket. Ezeket helyezzük szilikonos sütőpapírral fedett tepsire, és kenjük meg egész tojással. Kelesszük, 35-40 percig majd kenjük le ismét egész tojással. 190 C fokos előmelegített sütőben 12-15 perc alatt süssük készre. 


22 megjegyzés:

  1. Remek, ki fogom próbálni! :-)

    VálaszTörlés
  2. Milyen szép!!!
    A " mi" boltunkban is ugyanilyen!!!
    És valóban fincsi nagyon!

    VálaszTörlés
  3. Na ennek igazán örülök erre vártam meg is sütöm holnap!!!
    Köszi szépen!!!

    VálaszTörlés
  4. Fantasztikus, hogy megtaláltam a receptjét :) pont a héten csináltam a páromnak hamburgert, de a boltiakkal nem az igazi. Mivel mi ketten vagyunk, és kis mennyiségeket eszünk egyszerre, azt szeretném megkérdezni, hogy a kisütött puffancsok fagyaszthatóak e? Szeretek nagyobb tételben dolgozni, mert könnyebb :) Anikó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anikó!
      Fagyaszthatóak a puffancsok, de természetesen frissen az igazi.

      Törlés
  5. Elkészítettem, nagyon finom lett! Biztos hogy többször is el fogom készíteni. Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  6. Egyszer elkészítettem egy ilyen receptet (nem ezt sajnos). A tészta nagyon szépen megkelt, minden jól sikerült és a második lekenésnél a tészta összeesett és lapos lett. Bekentem a tészta oldalát is a tojással. Ez lehetett az oka? Vagy mitől lehetett?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A puffancsot én is mindig teljesen körbekenem. Valószínűleg az lehetett a probléma, hogy egy picit durvábban volt hozzáérve az ecsettel. De ez csak tipp, hisz nem voltam ott.

      Törlés
  7. Ha feleakkora puffancsokat csinálnék, akkor mennyi ideig kell sütni? Vagy a színe alapján tudni fogom? (mini hamburgereket szeretnék csinálni gyerekeknek)

    Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Nueva!
      Úgy 10-12 percre saccolom a sütést, de figyeld közben.

      Törlés
  8. Kedves Vilmos!

    Az élesztőt nem kell felfuttatni a tejben?

    VálaszTörlés
  9. Kedves Vilmos!
    A vajat helyettesíthetjük margarinnal, vagy érdemesebb a vajat használni?
    Köszönöm a választ!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Andrea!
      Inkább a vajat javasolnám.

      Törlés
    2. Még egy kérdésem lenne :) Hőlégkeverésesbe is lehet sütni, vagy inkabb az alul-felül sütés jobb neki? Köszönöm

      Törlés
  10. Hálásan köszönöm , hogy vagy nekem ! ;)
    Több receptedet is elkészítettem már de még sosem köszöntem meg :D
    KÖSZÖNÖM SZÉPEN !

    VálaszTörlés
  11. Nem vagyok egy nagy konyhatündér, de ez a recept elsőre sikerült, büszkén fogadhattam vele a vendégemet. Nem akarta elhinni, hogy nem úgy vettem. Köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  12. Kipróbáltam!Ez egy tökéletes recept!Köszi érte!

    VálaszTörlés
  13. Köszönöm a receptet, nagyon jól sikerült!

    VálaszTörlés
  14. Ennek olyan édes a tésztája, mint a bolti hamburger puffancsnak?

    VálaszTörlés
  15. Fagyaszthatòak a már megsült zsemlèk?

    VálaszTörlés