Előszó

2011. április 1., péntek

Karamell torta, Caramel Cake



Alap piskóta recept 1db 23 cm-es tortára

8 db tojás kettéválasztva
160 g cukor
160 g liszt

Elkészítés

A sütőt előmelegítjük 160 C-fokra.
A sütőkarika alját kibéleljük sütőpapírral.
A tojás sárgáját habosra keverjük.
A tojás fehérjéből és a cukorból, nem túl kemény habot verünk. Olyasmi állaga legyen, mint a tejfölnek, amikor nincs kikeverve.
A felvert sárgáját és a felvert fehérjét óvatosan összeforgatjuk.
Apránként óvatos mozdulatokkal belekeverjük a lisztet.
Habkártyával a sütőkarikába szedjük, és felhúzzuk a karika széléig, így homorú formát adva a piskótának.
40 perc alatt készre sütjük a piskótát.
Basic sponge recipe for 1 piece of 23cm diameter Cake

Ingredients:

8 eggs separated
160g sugar
160g flour

Preparation

Preheat the oven to 160 C.
Cover the baking ring ground with baking paper.
Beat the yolk, churn up the foam.
Churn up the foam from the white egg and sugar, not too hard. It should be the same consistent as yogurt without beating.
Fold together the beaten yolk and beaten white carefully.
Little by little mix the flour into it.
With foam remove card pick it into the baking-ring and pull up till the ring edge, giving a concave shape for the sponge.
In 40 min bake the cake.


A krém recept 1 db 23 cm-es tortára elegendő

1200 ml tejszín (Állati)
600 g cukor
320 g fehércsokoládé

Az elkészítése roppant egyszerű. Felforraljuk a tejszínt és félretesszük. Egy nagy edényben, folytonos keverés mellett,, felolvasszuk a cukrot. Majd ha teljesen kristálymentes óvatosan (több részletben) hozzáöntjük a forró tejszínt. Ennél a pontnál vigyázni kell, mert a tejszín, a sokkal forróbb cukorhoz érve rögtön ki akar majd futni. Ezért kell nagy edénybe feltenni, hogy ne tudjon kiszaladni. Ha simára kevertük vegyük le a gázról, dobjuk bele a fehércsokoládét és keverjük simára. Ha langyosra hűlt, tegyük hűtőbe egy éjszakára. Be fog sűrűsödni. Másnap habosítsuk ki, de először csak lassú fordulatszámon, majd végül keverjük át egy kicsit gyorsabb fokozaton, de csak rövid ideig. Ha sokáig keverjük gyors fokozaton, akkor ki fog csapódni, ki fog ikrásodni. A cukor mennyiségével növelhetjük a karamell intenzitását. Saját ízlésemnek megfelelően állítottam be, de ez nyugodtan variálható.

A kihűlt piskótát háromfelé vágjuk és a kikevert karamellkrémmel betöltjük. Ízlés szerint díszítjük.
The cream recipe for 1 piece of 23cm diameter cake

1200 ml cream (animal)
600g sugar
320g white chocolate

Preparation:
The preparation is really simply. Boil the cream and leave it for a while. In a airy bow with continuous stir melt the sugar. Then if its crystal-free ( in more part) add the hot cream to it. At this point be careful, because if the cream touching the more hot sugar, wants to run out immediately. That is the reason we need to put them in airy bow, to stop form running out. When we stir to smooth, pull form the heat and drop the white chocolate into it and stir it to smooth again. When it’s tepid, put it in the fridge for one night. It will get dense. Next day churn up the foam, but firs just with slow speed, and then stir it with faster speed, but only for short time. If we stir it with fast speed, it will spring open. With added sugar we can raise the caramel intense. I set up this according to my taste, but it variable.

Cut the cold sponge to three parts and cream it with the caramel. Decorate as per your taste.

36 megjegyzés:

  1. fu de guszta,csorog a nyalam:)erdekelne,hogy fondant ala hasznalhato-e a krem?koszi
    amugy mindenkepp ki fogom proballni!

    VálaszTörlés
  2. Szia Vilmos!

    Nagyon gusztan nez ki es koszonjuk hogy ilyen jol bemutatod nekunk a kesziteset! Ha elkeszitem, koldok rola fotot majd hogy nalam hogy sikerult. Koszi! Szia: ILDIKO

    VálaszTörlés
  3. Kedves Vilmos!

    Nagyon szuper az oldal, rengeteg segítséget nyújt az otthoni elkészítésekhez, mesterfokon!!!
    Azt szeretném kérdezni, hogy a legtöbb krémbe fehér csokoládét tesznek, ennek megvan-e az oka vagy helyettesíthető tej-/étcsokival?
    Köszönöm!
    Erika

    VálaszTörlés
  4. Kedves, Erika!
    Köszönöm kedves sorait. Természetesen használhat más csokoládét is, attól függően hogy milyen ízhatást szeretne elérni.
    Üdv: Farkas Vilmos

    VálaszTörlés
  5. Szia Vilmos!
    Örülök, hogy rátaláltam a karamell torta-receptedre. A hétvégén elkészítettem, és -bár vendéglátós végzettségem van, de nem vagyok gyakorlott cukrász- remekül sikerült. Mindenkinek csak ajánlani tudom! A maradék krémet -mert egy kicsivel én többet készítettem- a fagyasztóba raktam, kiváló fagyi lett belőle. A gyerekeim imádták...
    Mégegyszer köszönjük!
    Heni

    VálaszTörlés
  6. Nálam is elkészült a krém, nagyon-nagyon tetszik, nagyon-nagyon finom! Ezek után nálunk mindenkinek karamellás tortát kell ennie egy jó ideig! :)

    VálaszTörlés
  7. Én is megcsináltam a krémet,isteni lett.Köszönöm a tanácsokat :)
    Egy dolgot nem csináltam "jól".
    Kábé 5-6 órát volt a hűtőben.Lehet,hogy emiatt,de nem tudtam elég keményre verni a krémet,mert nem volt elég hideg.Azt az állagot,amit végül elértem,és betölthető volt a piskótába 35 perc keverés után értem el.
    Legközelebb megpróbálom egész éjszakára hűtőbe tenni,hátha ez volt az oka.

    VálaszTörlés
  8. Elkészítettem a krémet,habár én képviselőfánkokba töltöttem,de nagyon finom lett,köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
  9. Kedves Vili!

    Kedvencem a karamell, és már nagyon vágytam egy igazán jó karamell torta receptre. Hát, csak megköszönni tudom. El vagyok ájulva!!! Isteni finom!!! Igaz, hogy nagyon picit eltértem a krémnél a megadott arányoktól és nem is volt túl sok időm a hűtésére, így nem sikerült elég keményre felverni ahhoz, hogy a torta ne csússzon szét, ezért "elrontottam" némi növényi tejszínnel. De még így is brutál jó lett. Örök hála!!

    VálaszTörlés
  10. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  11. Szia
    Nekem is a kedvencem a karamell és amikor egyik ismerősömnél megláttam a képét akkor el döntöttem ,hogy ezt én elkészítem ö általa jutottam ehhez a recepthez és erre az oldalra. Nagyon-nagyon finom és már az óta több tortát készítettem el ez a krém alapján. Nekem még a hozzávaló 1500 ml tejszín stb. arányok vannak de most látom, hogy itt már megváltozott. Nekem így vált be én nem változtatok a recepten (régebb kb két vagy három hónapja úgy volt itt felrakva) köszönet a receptért és Nagyon jó az oldal!

    VálaszTörlés
  12. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  13. Szia,

    holnap el szeretnem kesziteni ezt a karamell tortat, a sok recept kozul ennek tetszett a kremje a legjobban, es a piskotakat, mindig a te recepted szerint keszitettem eddig.

    Az lenne a kerdesem, hogy ha csak a torta belsejebe szeretnem a kremet tenni, korulbelul milyen aranyban fozzem meg a kremet? mondjuk 2,5 dl tejszin, 15 deka cukor es 20 deka etcsokolade?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      A tortában 3 réteg krém van. Ha csak a belülre szeretnél 2 réteget, akkor a recept 2/3 részére van szükséged.

      Törlés
    2. nagyon szepen koszonom a valaszod. remelem sikerulni fog a torta:)

      Törlés
  14. ilyen lett az en karamell tortam. Tetejet daralt mogyoroval, csoki forgaccsal es megszilardult karamellel diszitettem. Mindenki nagyon dicserte:)

    itt egy kep rola:

    https://plus.google.com/u/0/photos/107292158803063212187/albums/posts/5786495544582657154?hl=sk

    VálaszTörlés
  15. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  16. Hello Vilmos !

    Elkészítettem a karamell torta krémjét és bár nagyon finom, de sajnos nem sikerült úgy ahogy a videódban, a kész krém kihabosításánál bukott el a történetem, ugyanis nem tudtam olyan állagúra verni, mint egy tejszínt, egy kicsit még folyt, ezt követően pedig már túl vertem és még jobban folyós lett. Tudsz valamit, hogy mi lehet az oka neki ?, mindent a recept arányaival csináltam.

    Üdv.:
    István

    VálaszTörlés
  17. A krém állaga nagyon jó lett, de nekünk ez túl édes, legközelebb jóval kevesebb cukorral készítem majd. Egyébként remek recept!:)
    Íme az én absztrakt tortám karamell díszekkel:
    http://kepfeltoltes.hu/131014/DSC_2100_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

    VálaszTörlés
  18. nekem nem sikerült, elsőre nem! :-( A piskóta szuper lett, a karamellkrém viszont nem sűrűsödött be (400 g cukorral csináltam, hogy ne legyen annyira édes). lehet ez volt a baj? Egy éjszakát volt hűtőben és az állaga ugyanolyan volt szinte. Behúztam zselatinnal és összekevertem felvert tejszínhabbal, így már tűrhető lett.

    VálaszTörlés
  19. A recept tökéletesen működik, hálás vagyok érte.
    Díszítésnek pumpkin vagy butternut squash forgácsokat lehet kisütni, majd porcukrozni. Nagyon jól megy hozzá.

    VálaszTörlés
  20. Szia Vilmos! Első tortámat szeretném elkészíteni az általad látott videó alapján. Viszont lenne egy kérdésem hogy a tejszín az milyen tejszín mert én 30% habtejszínt vettem?! Jót vette? vagy főzőtejszín kell? Válaszod előre is köszönöm. Egyébként nagyon szép és kedvcsináló az oldalad :) Grat :)

    VálaszTörlés
  21. Kedves Evelin! Kizárólag állati tejszínt használok. Minél magasabb zsírtartalommal. A főzőtejszínt soha nem használom.

    VálaszTörlés
  22. Kedves Vimos!
    Elkészítettem a tortát. Mennyeien jó lett. Fehércsoki helyett vajat tettünk bele. A férjem is teljesen odáig volt, ezentúl csak ilyet szeretne a születésnapjára! ;)
    Köszönjük!

    VálaszTörlés
  23. Kedves Vilmos!
    Nekem olyan kérdésem lenne, hogy növényi tejszínnel is elkészíthető a krém?
    Válaszod előre is köszönöm!
    Üdv, Karesz

    VálaszTörlés
  24. Amíg vártam a válaszra, addig megcsináltam növényi tejszínnel és tökéletes lett. Szóval, ha valaki nem szereti az állati tejszínt, vagy pont nincs alkalma venni, akkor növényivel is el lehet készíteni. Én fehér Milka csokit tettem bele, 3 táblát. De következőkor csak 2-t teszek (200g), talán úgy finomabb lesz.

    VálaszTörlés
  25. Szia Vilmos!
    Szeretném megkérdezni, hogy 26 cm-es tortához, hogy változtassák a krém hozzávalóinak mennyiségét, hogy biztosan elég legyen? Nem akarom elszúrni! Előre is Köszi a választ!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Editke!
      Szerintem ne változtass az arányokon. Minimális az eltérés.

      Törlés
  26. Holnap kezdem el megcsinálni a karamell tortát,remélem sikerülni fog....nem pont olyan lesz minta tiéd(bár az is nagyon szép),de találtam olyan megoldást h karamell lap van tetején olyan fényes......a fiam 17-szülinapjára lesz.....amúgy nagyon ügyesen csinálsz minden recepetet meg...gratula:)

    VálaszTörlés
  27. Szia Vilmos!
    Szuper lett a torta, de nekünk a krém nagyon-nagyon édes. Ha legközelebb fele annyi cukorral készítem, a krém állaga ugyan olyan tökéletes lesz?
    Nagyon Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  28. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  29. Kedves Vilmos!

    Elkészítettem a karamell krémjét és éjszakára hűtőben volt.Reggelre 2 rétegbe állt össze:alul a folyós felül a sűrűbb.Miután összekevertem és habosítani próbáltam teljesen híg lett(óvatosan lassú fordulaton kezdtem)Állati tejszínt használok,mindent a recept szerint készítettem.Mi lehet a probléma?Válaszát előre is köszönöm!

    VálaszTörlés
  30. Kedves Vilmos,

    Megcsinaltam a tortat es nagyon szuper es finom lett. Egy kerdesem van, en szivesen csinalnam egy kicsit kevesbe edesre, ha kevesebb cukrot teszek bele ugyanannyi tejszinnel akkor is elegge be fog surusodni a krem hogy megalljon? Elore is koszi a valaszt!

    Zsofi

    VálaszTörlés