Előszó

2011. november 10., csütörtök

Csokimikulás házilag

Ilyen vagy ehhez hasonló mikulásformákat, könnyen be lehet szerezni az ünnepek környékén. Csak körül kell nézni, néhány játék és kreatív boltban. Ezek után játszva elkészíthetjük a csoki mikulásokat akár a gyerekekkel együtt.

Csokoládéból válasszunk ízlésünknek megfelelően, jó minőségűt minimum 50 % kakaótartalommal. Olvasszuk meg, majd temperáljuk le.
A mikulásformákat elő kell melegíteni, de nem túlforróra. Ehhez használjunk egy hajszárítót. Ha nem melegítjük elő a formákat, akkor nem fog egyenletesen terülni benne a csokoládé.
Amint ezzel megvagyunk, a forma egyik felét töltsük majdnem tele temperált csokoládéval, majd helyezzük rá a forma másik felét. Tehát most van egy mikulásformánk kb. félig töltve olvasztott csokoládéval. Ezt most kezdjük el körbe forgatni, hogy körbe folyjék benne a csokoládé. Most addig kell forgatnunk, míg meg nem dermed benne a csokoládé, így lesz mindenhol egyenletes a csoki mikulás falvastagsága. Ezt úgy is végezhetjük, hogy berakjuk hűtőbe és 2-3 percenként megforgatjuk. Addig hűtsük, míg láthatóan a forma és a csokoládéréteg közé légbuborék került. Ez attól van, hogy a megkötött és lehűtött csokoládé kissé összezsugorodott. Ekkor a mikulásforma leválasztható. Ne csüggedjünk, ha nem sikerül elsőre, ez a technika kis gyakorlást igényel. A formát pedig minél többet használjuk, annál könnyebben jön ki belőle az elkészült mikulás. Ez azért van, mert lerakódik benne egy kevés kakaóvaj. Ezért nem is ajánlatos a formákat mindig elmosogatni, csak melegíteni és egy vattapamaccsal kipolírozni. Ezzel egyenletesen szétterítjük benne a lerakódott kakaóvajat és ez segíti az elkészült csoki figura fényességét.      

5 megjegyzés:

  1. Ó, ez a bejegyzés nagyon jól jött nekem! Még nyáron vettem Prgágában ilyen üreges maciformát, csak még nem volt időm utánanézni, hogy is kéne a macit legyártani benne :) De akkor hamarosan kipróbálom!

    VálaszTörlés
  2. Szia. Az ötéves lányom kérése, hogy házilag csináljunk csokimikulást, de én nem találtam hozzá formát. Tudsz abban segíteni, hogy Te pontosan hol vetted? Köszönöm.

    VálaszTörlés
  3. Pontosan ezt szerettem volna kérdezni én is :) Átnéztem minden oldalt, amit találtam, benéztem rengeteg boltba, és vagy nincs, vagy esetleg van ugyan, de horribilis áron. Ezt a kis műanyagot hol kaptad? Köszi a választ! :)

    VálaszTörlés
  4. Sziasztok!
    Ezt a mikulásformát tavaly vettem, az Őrs vezér téren, az Árkádban. Van ott egy fantasztikus kreatív bolt. Négyszáz forintba került. Érdemes egyéb kreatív boltokban is körülnézni.

    VálaszTörlés
  5. Köszi Vili,megint elbűvöltél!!:-))))

    VálaszTörlés