Előszó

2010. december 30., csütörtök

A mai adag


Lecsó

Ennél a munkánál volt némi előkészület. Az egyik a csokoládé fakanál, amit már nem kell bemutatnom. A másik a tragant bajszocska. Mivel ennek száradnia kell, ezt el kellett készítenem tegnap. Ízesítését tekintve csoki torta. A világoskék marcipánnal burkoltam majd bekaristoltam a szőrszállakat. Ezután megfújtam sötétkékkel és egy pici feketével ez kiemelte a szőrhatást.
Hello Kitty

Egyszerű gyors munka. Természetesen lehetne a végtelenségig variálni és bonyolítani, de így szerepel az albumunkban. A gyorsasága az egyszerű formában rejlik, nézzük meg a körvonalát. Tervezésénél használjuk ki, hogy van egy szimmetriatengelye. Hajtsunk félbe egy megfelelő nagyságú papírlapot és rajzoljuk rá a Hello Kitty felét, majd ollóval vágjuk ki, ha széthajtjuk a papírt teljesen szimmetrikus Kittyt kapunk. Ezt a sablont helyezzük, a piskótalapra vágjuk körbe kétszer. Majd az arcához és a szoknyájához vágjunk egyre kisebb piskótákat. Ennek az ízesítése vajkrémes túrótorta barackdarabokkal. A krémet érdemes nyomózsákkal tölteni így megtakarítjuk a kenegetés idejét. Azért, ha betöltöttük a tetején simítsuk el a krémet. Csak addig tettem mélyhűtőbe, míg előkészítettem a marcipánokat ez kb 15 perc volt. Így hogy a piskótalapok le voltak sütve és volt főzve előre sárgakrém a túrókrémhez. Az elkészítés kb másfél óra.
Tamás a mozdony

Nem ez a legszebb Tomi, amit valaha csináltam. Tudni kell róla, hogy borzalmasan munkaigényes tud lenni. Nekem annyi előnyöm van, hogy ez a 8765345654-edik, amit csináltam. Ha betartunk egy logikai sorrendet, és egy színt csak egyszer veszünk elő, akkor lehet haladni vele. Ízesítése csoki torta. Négyzetet szoktam hozzá tölteni, nehéz lenne leírni, hogy hogyan kell kifaragni, de legközelebb lefotózom. Ha belejön az ember kb. tíz percig tart.
Megosztanám még egy tapasztalatomat a burkolással kapcsolatban. Ne próbáljuk egyben leburkolni a kék színnel, mert csak kínlódás lesz belőle. Javaslom, hogy a hátlapját külön rakjuk fel. Egy ilyen mozdony, töltéstől számítva nekem leggyorsabban egy óra tíz perc alatt van meg. A leghosszabb majdnem 4 óra, de az már régen volt.  
Audi

Az autótortákról azt kell tudni, hogy a legnehezebb elkészíteni. Ha csak egy picit elrontod egy Mercedes faragását, könnyen kaphatsz helyette egy Trabantot. A leggyakoribb hiba, amit el szoktak követni az a faragásnál szokott történni. A legtöbben nem veszik figyelembe az alváz és a talaj közti területet, ezt is be kell tölteni, hiszen nem a kerekek fogják megtartani a tortát. Utána trükkökkel el lehet ezt a részt takarni, fújással, vajkrémmel, marcipánnal.
Kacsa

Töltése egyszerű. Ugyan olyan elven, mint a Hello Kitty. Íze csoki torta meggydarabokkal Lényege a szőrzete, mert ez egy szőrös kacsa. Azt a módszert, hogy „lepuhított marcipánt nyomjunk ki gesztenyenyomóból” nem szeretem. Ezzel a módszerrel nekem még nem sikerült olyan munkát készítenem, amivel elégedett is voltam. Inkább belementem egy kis szüttyögésbe és csíkokra vágtam a kinyújtott marcipánt. Majd egyforma hosszúra daraboltam. Használtam hozzá recés nyújtófát, hogy egyenletes csíkokat kapjak, de ez a torta nem volt haladós
Négylevelű lóhere

BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK!

2 megjegyzés:

  1. Nem unatkoztál akkor ma Te sem!:)

    VálaszTörlés
  2. Ahogy írod az Audi tortánál, valóban nagyon nehéz, körülményes autót készíteni. Rengeteget kell mérni, és betartani az arányokat. :-)
    Nah..de motort sem túl könnyű ..:-D

    VálaszTörlés