Előszó

2012. július 17., kedd

Rosé borhab torta


Recept

Citromos piskóta:
1 db 23 cm átmérőjű tortához

4 tojás kettéválasztva
80 g liszt
80 g nádcukor
1 citrom reszelt héja

A tojás fehérjét a nádcukorral nem túl kemény habbá verem. Óvatosan hozzákeverem a tojássárgáját és a reszelt citromhéjat. Majd belekeverem a lisztet, és beletöltöm a tortaformába.
160 C-fokos sütőben kb. 25 perc alatt megsütöm.

Rosé alap lefőzése:
400 ml rosé bor
50 g kukoricakeményítő
160 g nyírfacukor

A keményítőt feloldom egy kevés borral. A többit felforralom, majd besűrítem a keményítővel. Amikor újra felforrt hozzáadom a nyírfacukrot és elkeverem. Félreteszem, míg kihűl ez a rosé alap.

Torta betöltése:
320 g tejszínhab
1 lap zselatin
A langyosra hűlt rosé alapot simára keverem, majd fellazítom a felvert tejszínnel és hozzáadom a beáztatott, és felolvasztott lapzselatint.
A piskótát vághatom kettőbe és tölthetem közé a krémet, vagy tehetem csak alulra, a piskótát és a krémet egyszerűen rátöltöm. Mindkét esetben a darabolt kekszölőt belekeverem a krémbe. Ízlés szerint díszítem.

2 megjegyzés:

  1. Nekem ezt a receptet kérésemre megküldted, megsütöttem, a siker nem maradt el!! A szüreti fesztiválra
    kiírt sütikészítőversenyen elhoztam ezzel a tortával a II. helyezést.Köszönöm a segítséget!!!
    Üdv. egriani

    VálaszTörlés