Előszó

2012. február 4., szombat

Túrós pogácsa


Recept kb. 50 db-hoz

250 g tehéntúró
250 g vaj
250 g liszt
15 g só
2 db tojás sárgája
10 g élesztő

Kenéshez 1 db egész tojás
Reszelt sajt a szóráshoz.

A túrót, a sót és a hideg vajat egy tálban gyúrjuk össze. Lehetőség szerint használjunk gyúrógépet vagy a kézi habverő gépet, spirálos gyúrókarral. Amint csomómentes, gyúrjuk tovább a tojássárgájával és az élesztővel. Ha ezeket az összetevőket is eldolgoztuk, akkor gyúrjuk bele a lisztet, és dolgozzuk simára. A begyúrt tésztát tegyük két órára hűtőbe. Ha keményebbre hűlt, gömbölyítsük simára és lisztezett asztalon nyújtsuk ki kb. 2 cm vastagra. Szaggassuk ki kisebb méretű kerek kiszúróval. A tetejét kenjük le tojás sárgájával és szórjuk meg reszelt sajttal. Szobahőmérsékleten kelesszük fél órát, majd 230 C-fokos előmelegített sütőben kb. 12 perc alatt süssük aranybarnára.

6 megjegyzés:

  1. Kedves Vili,

    nagy lelkesedéssel álltam neki, nagyon finomra sikerült. Egyedül a kinézetével nem voltam megelégedve, ugyanis nem nagyon emelkedett fel. Mindent pontosan a leírás szerint csináltam. Lehet, hogy szárított élesztőt kellett volna használnom? Vagy ha normál élesztőt, akkor meg felfuttatni?Talán nem keveredett eléggé a masszához?
    előre is köszönöm a válaszod!További kellemes munkát!
    Andi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem kel vekonyra nyujtani, inkabb magasabbra kell hagyni. Es a ket kezunk belső felével korbe korbe forgatni, hogy szep firmat alakitsunk ki korbe.😊

      Törlés
  2. Kedves Vilmos !

    A Magyar-Román meccsre időzítettem a sütögetést egyből dupla adaggal a fiúk számára ! Szuper lett a pogácsa ,köszönöm a receptet .Fel is tettem a képet facera.

    U.i talán egy kicsit enyhén sós lett a tészta ..én legközelebb 5 g -mal kevesebbet teszek majd bele

    VálaszTörlés
  3. Kedves Vilmos!

    Szombaton elkészítettem ezt a receptet mert vendégségbe jöttek, és nagyon finom lett, köszönöm a receptet. Ma is el szerettem volna készíteni de amikor kerestem itthon túrót, de nem találtam, viszont találtam kb fél kiló sajtot.
    Az lenne a kérdésem hogy a túrót ki lehet cserélni a sajtra?

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finom lett....koszi a receptet Vili! 😄

    VálaszTörlés
  5. Ez tetszett ha eldőlnének es osszehazasodnanak.😂

    VálaszTörlés