Előszó

2012. február 12., vasárnap

Gasztroangyal


Alkalmam volt részt venni, Borbás Mária Gasztroangyal című műsorában. Személyében nagyon kedves és közvetlen nőt ismertem meg. Középponti témánk a liszt volt illetve ennek a gyakorlati része. Felkészülten vártam a stábot. Előre lesütöttem néhány rozscipót, formakenyeret, különböző zsömléket. Marcsival együtt pedig bemutattuk hogyan kell kalácsot fonni hat szálból. Valamint egy egyszerű kukoricás prósza tortát is elkészítettünk. Marcsi pedig bemutatta a napraforgó kalácsot. Amiről meg kell, mondjam, hogy nagyon szépen sikerült neki. Ezt később rám bízták, hogy süssem meg a legjobb tudásom szerint. Igyekeztem helytállni. Végezetül este a borok kóstolása közben, felszolgáltam nekik a megsült különlegességeket. Terveztem még bemutatni a túrós táska a kakaós csiga készítését, de sajnos nem fért bele, mert a stáb sietett tovább forgatni. Még jelenésük volt egy pékségben. Nagyon jó volt együtt dolgozni velük.
Azt még mindenképpen meg kell említenem, hogy a kukoricás prósza alapreceptje Max konyhája oldaláról való. Ő ezt a receptet a munkahelyem által rendezett versenyre készítette. Aminek magam voltam az egyik zsűrije, és díjaztuk is ezt a remek ötletet.
Ezt alakítottam át egy kissé. Íme, az eredeti: Aludttejes prósza torta, Zila formában.

6 megjegyzés:

  1. Volt szerencsém látni ezt a remek műsort, igaz csak a végére sikerült odakapcsolnom, de a napraforgó kalács egyből szívembe lopta magát! Másnap én magam is készítettem egy hasonlót édes kelt tésztából, bár nem egy nagyot, hanem 3 kisebbet készítettem. Nem volt egyszerű, de összehoztam. Másnap a kisfiam ezt vitte az oviba. Nagyon köszönöm, hogy bemutattad ezt a finomságot!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Vilmos!

    Megnéztem én is a műsort és hát megint gyönyörűséget alkottál,de sajnos nekem nem sikerült ellesnem rendesen a fonás teknikáját.Esetleg ha időd engedné,bemutathatnád újra egy részletes videóban.
    Ha netán pedig még több időd lenne, készíthetnél egy igazi kézzel nyújtott házi rétest is.Szóval remek lenne nekem, nekünk buzgó háziasszonyoknak:))
    Millió köszönet a sok tanulási lehetőségért!
    Üdv:Évi

    VálaszTörlés
  3. Ma láttuk a műsort, nagyon jó volt. A 4 éves kisfiam közölte velem, hogy "én azt a bácsit szoktam látni a számítógépen!" Igen,sűrűn lapozgatjuk az oldaladat, onnan vagy ismerős neki. Csatlakozom Évihez, jó lenne egyszer azt a hatos fonást is bemutatnád, mert én sem tudtam követni.
    Nagyon jól néztek ki kalácsok. A prószáért meg külön köszönet, erre felénk nem divat, de mi meg nem ehetünk liszteset, kapóra jött! Holnap kipróbálom!
    További sok sikert!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm ez nagyon jól esett.
    A kalácsfonásról még mindenképpen szeretnék videót készíteni. Valószínűleg a húsvéti receptek között fog szerepelni.

    VálaszTörlés
  5. Kedves Vilmos! A műsorban említetted, hogy gluténmentes a torta, aminek nagyon megörültem! Az eredeti recept azonban tartalmaz búzalisztet. Meg tudnád mondani, hogy mi változik a recepten, ahhoz, hogy gluténallergiás nagyimnak el tudjam készíteni? Válaszodat előre is köszönöm! Zsuzsi

    VálaszTörlés
  6. Kedves Zsuzsi!
    A kukorica prószáz az eredeti recepthez képest úgy készítettem, hogy a liszt helyett is kukoricalisztet használtam, bár így egy kissé tömörebb az állaga. Amúgy ha gluténmentes tortát szeretnél, akkor ajánlom a Kinder tortát:
    http://www.farkasvilmos.blogspot.com/search/label/Kinder%20torta

    VálaszTörlés